Kapel line-up
Het programma van Kapel tijdens Valkhof Festival 2024. Klik op de tijden voor meer informatie of bekijk de rest van de line-up.
Zaterdag 13 juli 2024
- 20:00u - 00:15u- Gökay Atabek En Werner Van Der Zwan
- 22:15u - 22:45u- Performance Gökay Atabek En Werner Van Der Zwan
Zondag 14 juli 2024
- 18:00u - 00:15u- Gökay Atabek En Werner Van Der Zwan
- 22:15u - 22:45u- Performance Gökay Atabek En Werner Van Der Zwan
Maandag 15 juli 2024
- 20:00u - 21:00u- Mensen Mogen Ook Niks Meer Zeggen
- 22:00u - 23:00u- Mensen Mogen Ook Niks Meer Zeggen
Dinsdag 16 juli 2024
Woensdag 17 juli 2024
- 20:00u - 20:45u- Lukraak
- 21:45u - 22:30u- Genevieve Murphy & Andy Moor
- 23:30u - 00:15u- Hanne de Backer
Donderdag 18 juli 2024
Vrijdag 19 juli 2024
- 20:00u - 20:45u- Shushiki Band Feat. Raphael Rodan
- 22:00u - 22:45u- Shushiki Band Feat. Raphael Rodan
Bekijk hier de complete line-up van alle locaties van alle dagen van Valkhof Festival 2024
Gökay Atabek En Werner Van Der Zwan Extrapool presents
Prullenbakken en stofzuigers zijn middels robotische interventies omgevormd tot bewegende lichamen.
Dit duo brengt op 13 en 14 juli een performance om 22.15 in de Kapel!
'Muttering Void' is een serie werken waarin Gökay Atabek en Werner van der Zwan onderzoeken hoe de voorwerpen waarin ons afval verdwijnt een stem kunnen krijgen. Prullenbakken en stofzuigers zijn middels robotische interventies omgevormd tot bewegende lichamen en spelen een rol in gebeurtenissen die de catastrofale kant van technologische vooruitgang belichten.
Technische vooruitgang kent ook een ecologische schaduwkant, die gepaard gaat met massale vernietiging. Veel producten worden van meet af aan ontworpen om kapot te gaan en hebben geen ‘plek’ als ze eenmaal opgebruikt zijn. Na gebruik verdwijnen ze in prullenbakken en stofzuigers, waardoor het lijkt alsof het probleem is opgelost. Onze spullen verdwijnen echter nooit echt. Integendeel, veel van ons afval wordt verplaatst, verbrand, en keert terug in andere vormen om rond te spoken in ons dagelijks leven. Om deze illusie van reinheid af te breken, streven de kunstenaars ernaar deze ‘verdwijnplekken’ een stem te geven in de vorm van een muziektheaterstuk gespeeld door deze voorwerpen.
Tijdens Valkhof Festival presenteert het duo een aantal scènes in de vorm van een installatie in de Kapel waarin deze objecten spelen op de rand van de afgrond. Kom en luister naar de stem van de vernietiging.
Gökay Atabek En Werner Van Der Zwan
Prullenbakken en stofzuigers zijn middels robotische interventies omgevormd tot bewegende lichamen.
Atabek en van der Zwan brengen een doorlopende installatie die vanaf 18u bezocht kan worden. Deze ervaring duurt circa 10 minuten en klinkt anders op elke plek. Loop dus lekker even rond in de 1000 jaar oude Kapel en verken de akoestiek van het gebouw. Het duo brengt om 22.15 ook een performance in de Kapel!
'Muttering Void' is een serie werken waarin Gökay Atabek en Werner van der Zwan onderzoeken hoe de voorwerpen waarin ons afval verdwijnt een stem kunnen krijgen. Prullenbakken en stofzuigers zijn middels robotische interventies omgevormd tot bewegende lichamen en spelen een rol in gebeurtenissen die de catastrofale kant van technologische vooruitgang belichten.
Technische vooruitgang kent ook een ecologische schaduwkant, die gepaard gaat met massale vernietiging. Veel producten worden van meet af aan ontworpen om kapot te gaan en hebben geen ‘plek’ als ze eenmaal opgebruikt zijn. Na gebruik verdwijnen ze in prullenbakken en stofzuigers, waardoor het lijkt alsof het probleem is opgelost. Onze spullen verdwijnen echter nooit echt. Integendeel, veel van ons afval wordt verplaatst, verbrand, en keert terug in andere vormen om rond te spoken in ons dagelijks leven. Om deze illusie van reinheid af te breken, streven de kunstenaars ernaar deze ‘verdwijnplekken’ een stem te geven in de vorm van een muziektheaterstuk gespeeld door deze voorwerpen.
Tijdens het Valkhof Festival presenteert het duo een aantal scènes in de vorm van een installatie in de Kapel waarin deze objecten spelen op de rand van de afgrond. Kom en luister naar de stem van de vernietiging.
Mensen Mogen Ook Niks Meer Zeggen Mensen Zeggen Dingen presents
Mensen Zeggen Dingen presenteert: Mensen Mogen Ook Niks Meer Zeggen
Mensen Zeggen Dingen presenteert: Mensen Mogen Ook Niks Meer Zeggen
Van banken wordt er weleens gezegd dat ze too big to fail zijn, maar hoe zit dat eigenlijk met mensen? Wat gebeurt er als een popster zo groot is dat ze de presidentsverkiezingen in de VS kan beïnvloeden? Is het eerlijk dat we verwachten dat als iemand deze macht heeft, ze deze ook gebruikt? En wat is onze eigen verantwoordelijkheid wanneer we iemand groot maken? En hoe zit dat eigenlijk specifiek bij Taylor Swift, onmiskenbaar de grootste ster van het moment?
De eerste prijs die Taylor Swift ooit won was een prijs voor het gedicht The Monster In My Closet. Wat zijn de monsters in Taylor’s kast? Privé-vliegtuig-vervuiling? White feminism? Wanneer spreekt ze zich wel uit, en wanneer niet? In hoeverre durft ze zich te laten ‘cancellen’ en waar houdt het op? We hebben vragen!
De Taylor Swift-verheerlijking en verering heeft vast nog geen hoogtepunt bereikt, maar inmiddels heeft haar persona profetische proporties aangenomen. Met dichters, schrijvers en spoken word-artiesten, swifties en non-swifties, kijkt Mensen Zeggen Dingen dit festivalseizoen naar Taylor Swift. Van machtsposities tot godcomplexen en van kwetsbaarheid tot parasociale relaties: een Love Story? Of zal er Karma en Bad Blood zijn?
Regie: Nilay Ceber
Programmering: Nilay Ceber, Hendrik de Pecker, Teddy Tops
Presentatie: Teddy Tops
Artiesten: Dean Bowen, Yentl van Stokkum, Sophia Blyden, Asmae Ammadou, Teddy Tops en Martin Rombouts
Dean Bowen
Dean Bowen (1984) is dichter en performer en programmamaker. Hij houdt zich bezig met de dynamiek van de samengestelde identiteit en hoe deze zich verhoudt tot een politieke en maatschappelijke positionering. Zijn debuutbundel Bokman (2018) is lyrisch, bevlogen en woedend; een persoonlijke zoektocht die universele patronen blootlegt en vele stemmen aan het woord laat. In 2020 verscheen het chapbook Ik vond geen spoken in Achtmaal. Deze publicatie kwam tot stand in samenwerking met literair festival Tilt en het Prins Bernhard Cultuurfonds – Noord Brabant.
Sophia Blyden
Sophia Blyden is schrijver, dichter, host en studeerde Moderne Nederlandse Letterkunde in Leiden. In haar teksten onderzoekt ze thema’s als eenzaamheid, machtsverhoudingen en de grens tussen feit en fictie. Ze gaat graag op zoek naar woorden die de uitzichtloze status van onze wereld weergeven zonder hoop, humor en zelfspot te schuwen. Daarbij gebruikt ze graag de symboliek van sprookjes en dieren. Ze is onderdeel van de redactie van literair tijdschrift Tirade, zit in de Raad van Advies voor het Nederlands Letterenfonds en programmeert voor Mensen Zeggen Dingen. Daarnaast schrijft ze haar debuutroman bij Uitgeverij Querido.
Yentl van Stokkum
Yentl van Stokkum is dichter, toneelschrijver performer en swiftie. Na haar opleiding Writing for Performance werd ze geselecteerd voor verschillende talentontwikkelingstrajecten, waaronder het Slow Writing Lab en Wintertuin. Ze schreef onder andere voor HNTJong en Silke van Kamp, met wie ze voor de voorstelling ‘Chimo zei Lila’ werd genomineerd voor de BNG Bank Theaterprijs.
Yentl maakt deel uit van de redactie van literair tijdschrift De Revisor en cureert samen met Joost Oomen en Stefanie Liebreks het populaire instagramaccount poëzieiseendaad. De door hun samengestelde bloemlezing Voor alle dagen verscheen in juni 2023 bij Uitgeverij Podium.
Asmae Ammadou
Asmae Amaddaou is schrijver en studeert aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Ze deed mee aan een project tussen de HKU en het Stut Theater, waar ze zich liet inspireren door de Utrechtse wijk Overvecht en de mensen die er rondlopen. Daaruit kwam de dichtbundel De wereld is van ons voort. De wereld is van ons is een ode aan de onderkant van de samenleving; voor de mensen in de wijken die we zijn vergeten.
Teddy Tops
Schrijver van journalistieke artikelen en proza. Maakt graag grote dingen ‘s levens tot kleine hebbelijke rode draadjes en trekt graag de kleine dingen flink uit proportie. Heeft de schrijfstijl van een detective en de naam van een superheldin. Host en programmeert Mensen Zeggen Dingen maandelijks in EKKO in Utrecht en elk kwartaal in Paradiso, Amsterdam. Schrijft, programmeert en host voor o.a. de Dakhaas, Theaterfestival Boulevard, RAUM, We Are Public, De Persgroep, e.a.
Martin Rombouts
Martin Rombouts is schrijver, theatermaker en performer. Zijn werk is een onderzoek naar het nu, naar de verhalen en krachten die ons leven vormgeven. Hij heeft een bijzondere interesse voor economie, liefde, macht, rouw, het leger en AI. Sinds zijn afstuderen werkt Rombouts op het snijvlak van literatuur, theater en nieuwe media. In 2023 won Martin De Slimste Mens.
Mensen Mogen Ook Niks Meer Zeggen Mensen Zeggen Dingen presents
Mensen Zeggen Dingen presenteert: Mensen Mogen Ook Niks Meer Zeggen
Mensen Zeggen Dingen presenteert: Mensen Mogen Ook Niks Meer Zeggen
Van banken wordt er weleens gezegd dat ze too big to fail zijn, maar hoe zit dat eigenlijk met mensen? Wat gebeurt er als een popster zo groot is dat ze de presidentsverkiezingen in de VS kan beïnvloeden? Is het eerlijk dat we verwachten dat als iemand deze macht heeft, ze deze ook gebruikt? En wat is onze eigen verantwoordelijkheid wanneer we iemand groot maken? En hoe zit dat eigenlijk specifiek bij Taylor Swift, onmiskenbaar de grootste ster van het moment?
De eerste prijs die Taylor Swift ooit won was een prijs voor het gedicht The Monster In My Closet. Wat zijn de monsters in Taylor’s kast? Privé-vliegtuig-vervuiling? White feminism? Wanneer spreekt ze zich wel uit, en wanneer niet? In hoeverre durft ze zich te laten ‘cancellen’ en waar houdt het op? We hebben vragen!
De Taylor Swift-verheerlijking en verering heeft vast nog geen hoogtepunt bereikt, maar inmiddels heeft haar persona profetische proporties aangenomen. Met dichters, schrijvers en spoken word-artiesten, swifties en non-swifties, kijkt Mensen Zeggen Dingen dit festivalseizoen naar Taylor Swift. Van machtsposities tot godcomplexen en van kwetsbaarheid tot parasociale relaties: een Love Story? Of zal er Karma en Bad Blood zijn?
Regie: Nilay Ceber
Programmering: Nilay Ceber, Hendrik de Pecker, Teddy Tops
Presentatie: Teddy Tops
Artiesten: Dean Bowen, Yentl van Stokkum, Sophia Blyden, Asmae Ammadou, Teddy Tops en Martin Rombouts
Dean Bowen
Dean Bowen (1984) is dichter en performer en programmamaker. Hij houdt zich bezig met de dynamiek van de samengestelde identiteit en hoe deze zich verhoudt tot een politieke en maatschappelijke positionering. Zijn debuutbundel Bokman (2018) is lyrisch, bevlogen en woedend; een persoonlijke zoektocht die universele patronen blootlegt en vele stemmen aan het woord laat. In 2020 verscheen het chapbook Ik vond geen spoken in Achtmaal. Deze publicatie kwam tot stand in samenwerking met literair festival Tilt en het Prins Bernhard Cultuurfonds – Noord Brabant.
Sophia Blyden
Sophia Blyden is schrijver, dichter, host en studeerde Moderne Nederlandse Letterkunde in Leiden. In haar teksten onderzoekt ze thema’s als eenzaamheid, machtsverhoudingen en de grens tussen feit en fictie. Ze gaat graag op zoek naar woorden die de uitzichtloze status van onze wereld weergeven zonder hoop, humor en zelfspot te schuwen. Daarbij gebruikt ze graag de symboliek van sprookjes en dieren. Ze is onderdeel van de redactie van literair tijdschrift Tirade, zit in de Raad van Advies voor het Nederlands Letterenfonds en programmeert voor Mensen Zeggen Dingen. Daarnaast schrijft ze haar debuutroman bij Uitgeverij Querido.
Yentl van Stokkum
Yentl van Stokkum is dichter, toneelschrijver performer en swiftie. Na haar opleiding Writing for Performance werd ze geselecteerd voor verschillende talentontwikkelingstrajecten, waaronder het Slow Writing Lab en Wintertuin. Ze schreef onder andere voor HNTJong en Silke van Kamp, met wie ze voor de voorstelling ‘Chimo zei Lila’ werd genomineerd voor de BNG Bank Theaterprijs.
Yentl maakt deel uit van de redactie van literair tijdschrift De Revisor en cureert samen met Joost Oomen en Stefanie Liebreks het populaire instagramaccount poëzieiseendaad. De door hun samengestelde bloemlezing Voor alle dagen verscheen in juni 2023 bij Uitgeverij Podium.
Asmae Ammadou
Asmae Amaddaou is schrijver en studeert aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Ze deed mee aan een project tussen de HKU en het Stut Theater, waar ze zich liet inspireren door de Utrechtse wijk Overvecht en de mensen die er rondlopen. Daaruit kwam de dichtbundel De wereld is van ons voort. De wereld is van ons is een ode aan de onderkant van de samenleving; voor de mensen in de wijken die we zijn vergeten.
Teddy Tops
Schrijver van journalistieke artikelen en proza. Maakt graag grote dingen ‘s levens tot kleine hebbelijke rode draadjes en trekt graag de kleine dingen flink uit proportie. Heeft de schrijfstijl van een detective en de naam van een superheldin. Host en programmeert Mensen Zeggen Dingen maandelijks in EKKO in Utrecht en elk kwartaal in Paradiso, Amsterdam. Schrijft, programmeert en host voor o.a. de Dakhaas, Theaterfestival Boulevard, RAUM, We Are Public, De Persgroep, e.a.
Martin Rombouts
Martin Rombouts is schrijver, theatermaker en performer. Zijn werk is een onderzoek naar het nu, naar de verhalen en krachten die ons leven vormgeven. Hij heeft een bijzondere interesse voor economie, liefde, macht, rouw, het leger en AI. Sinds zijn afstuderen werkt Rombouts op het snijvlak van literatuur, theater en nieuwe media. In 2023 won Martin De Slimste Mens.
De eerste prijs die Taylor Swift ooit won was een prijs voor het gedicht The Monster In My Closet. Wat zijn de monsters in Taylor’s kast? Privé-vliegtuig-vervuiling? White feminism? Wanneer spreekt ze zich wel uit, en wanneer niet? In hoeverre durft ze zich te laten ‘cancellen’ en waar houdt het op? We hebben vragen!
De Taylor Swift-verheerlijking en verering heeft vast nog geen hoogtepunt bereikt, maar inmiddels heeft haar persona profetische proporties aangenomen. Met dichters, schrijvers en spoken word-artiesten, swifties en non-swifties, kijkt Mensen Zeggen Dingen dit festivalseizoen naar Taylor Swift. Van machtsposities tot godcomplexen en van kwetsbaarheid tot parasociale relaties: een Love Story? Of zal er Karma en Bad Blood zijn?
Zbigniew De Perifeer presents
Overdonderende geluidsexperimenten op accordeon
Dit is alweer het negende opeenvolgende jaar dat De Perifeer is uitgenodigd door Valkhof Festival om twee avonden het programma te verzorgen in de Valkhofkapel op het festivalterrein; dinsdagavond 16 juli en woensdagavond 17 juli. Pak ze maar gewoon allebei, want de line-ups van De Perifeer zijn ook dit jaar weer bijzonder fraai en prikkelend. Bovendien, die locatie is goud en de toegang is gratis! De Perifeer is een platform voor muziek, kunst, performance en experiment, met een intiem eigen podium in Deventer. Kijk voor meer informatie en programma op perifeer.org
Met zijn accordeon en een berg live-elektronica is de uit Polen afkomstige Zbigniew op zoek naar muzikale risico's zonder vangnet. Zijn avantgardistische improvisaties pulseren heen en weer tussen ambient, noise en drone. Elke ontmoeting tussen artiest, publiek, ruimte en instrument is totaal anders dan alle voorgaande en alle daaropvolgende. Soms relaxed, soms een wervelwind, maar altijd op weg naar nieuwe melodische verbindingen en een totaal hernieuwde kennismaking met de veelzijdigheid van de accordeon. De Perifeer boekte Zbigniew al eens in een grote kerk, maar ook in de Valkhofkapel wordt dit een overdonderende sensatie.
Farida Amadou De Perifeer presents
Een van dé figuren uit de hedendaagse improvisatiescene
Dit is alweer het negende opeenvolgende jaar dat De Perifeer is uitgenodigd door Valkhof Festival om twee avonden het programma te verzorgen in de Valkhofkapel op het festivalterrein; dinsdagavond 16 juli en woensdagavond 17 juli. Pak ze maar gewoon allebei, want de line-ups van De Perifeer zijn ook dit jaar weer bijzonder fraai en prikkelend. Bovendien, die locatie is goud en de toegang is gratis! De Perifeer is een platform voor muziek, kunst, performance en experiment, met een intiem eigen podium in Deventer. Kijk voor meer informatie en programma op perifeer.org
De in Brussel gevestigde Farida Amadou is een van de opvallendste nieuwe figuren uit de improvisatiescene, een autodidact met de elektrische bas als haar main instrument. Ze is thuis in veel verschillende genres, waaronder blues, jazz en hiphop, maar ze dook al vroeg vol in de improvisatiemuziek en werd snel opgemerkt door lokale collectieven en muzikanten. Na een jaar als bassiste van de Belgische punkband Cocaine Piss besloot ze zich te concentreren op haar soloimprovisatiepraktijk en samenwerkingen met muzikanten als Steve Noble, Thurston Moore, Peter Brötzmann, Terrie Ex, Julien Desprez, Moor Mother en Hanne De Backer (die de dag hierna op De
Perifeer’s programma staat).
Mikael Szafirowski De Perifeer presents
Experimenten met geluidssynthese en een sierlijke, mystieke benadering van de elektrische gitaar met een ‘hoorspel’-achtige verhaalvorm.
Dit is alweer het negende opeenvolgende jaar dat De Perifeer is uitgenodigd door Valkhof Festival om twee avonden het programma te verzorgen in de Valkhofkapel op het festivalterrein; dinsdagavond 16 juli en woensdagavond 17 juli. Pak ze maar gewoon allebei, want de line-ups van De Perifeer zijn ook dit jaar weer bijzonder fraai en prikkelend. Bovendien, die locatie is goud en de toegang is gratis! De Perifeer is een platform voor muziek, kunst, performance en experiment, met een intiem eigen podium in Deventer. Kijk voor meer informatie en programma op perifeer.org
Lange tijd speelde de uit Helsinki afkomstige Mikael Szafirowski als founding member in roemruchte gezelschappen als Rooie Waas, Naked Wolf en ZGB. Maar tijdens de pandemie werd hij gedwongen zijn persoonlijke taal opnieuw uit te vinden en te ontdekken. Zijn eerste solo-release ‘Ferric 90’ – als cassette uitgebracht op het avontuurlijke, aan De Perifeer gelieerde Esc.rec. label – diende als platform voor die verkenning. Hierin combineert Mikael zijn experimenten met geluidssynthese en een sierlijke, mystieke benadering van de elektrische gitaar met een ‘hoorspel’-achtige verhaalvorm. Beschouw dit concert gerust als een verlaatte albumpresentatie, want die was er tot nu toe bij ingeschoten. De betreffende cassette is uiteraard verkrijgbaar bij het concert.
Lukraak De Perifeer presents
Twee fantastische muzikanten die elkaar vonden in het afvoerputje van de Amsterdamse metro en sindsdien alles op alles zetten om samen te creëren in het moment.
De Perifeer x Valkhof Festival
Dit is alweer het negende opeenvolgende jaar dat De Perifeer is uitgenodigd door Valkhof Festival om twee avonden het programma te verzorgen in de Valkhofkapel op het festivalterrein; dinsdagavond 16 juli en woensdagavond 17 juli. Pak ze maar gewoon allebei, want de line-ups van De Perifeer zijn ook dit jaar weer bijzonder fraai en prikkelend. Bovendien, die locatie is goud en de toegang is gratis! De Perifeer is een platform voor muziek, kunst, performance en experiment, met een intiem eigen podium in Deventer. Kijk voor meer informatie en programma op perifeer.org
Lukraak bestaat uit Marcus Wärnheim op altsaxofoon en Thomas Jaspers op drums. Twee fantastische muzikanten die elkaar vonden in het afvoerputje van de Amsterdamse metro en sindsdien alles op alles zetten om samen te creëren in het moment. Ze klinken, gorgelen en blazen met urgentie; gecenterde lichamen en vliegende ledematen genereren geluiden die in de ruimte trillen. Ze combineren een viscerale rauwheid met deep listening en een zorgvuldige instrumentbeheersing. Lukraak gebruikt hun muzikale microversum van collectieve vrijheid en radicale gelijkheid als middel om te verbinden en te provoceren.
Genevieve Murphy & Andy Moor
De Perifeer presents
De Amsterdamse muzikanten Andy Moor (The Ex) en Genevieve Murphy vormen en bouwen een unieke combinatie van liederen, poëzie en improvisatie. Andy’s spontane erupties dringen door in de teksten van Genevieve en creëren een diepgewortelde reactie op ongrijpbare emoties. Genevieve’s klank en visualiteit zijn met elkaar verweven zaken en daarom zijn haar ‘performance-composities’ zowel sonisch als visueel. Verontrustende, poëtische en herkenbare teksten die als het ware plakjes van je hoofd bieden, om te laten zien wat er binnenin gebeurt. De stem die ‘advies geeft vanuit de lucht boven je hoofd’ is een terugkerende aanwezigheid in het werk van dit duo. Een stem die de noodzaak uitlegt om het hoogtepunt van de realiteit te voelen, waardoor de spanning en onvoorspelbaarheid in hun muziek toenemen.
Meer informatieHanne de Backer
Energieke en veelzijdige performer met een uitzonderlijk breed palet
Hanne De Backer is een Belgische baritonsaxofoniste die haar uitvalsbasis heeft in Brussel. Ze is een energieke en veelzijdige performer en focust vooral op improvisatie. Haar palet is uitzonderlijk breed – van stil tot knetterend, van felle drones tot fluistergesprekken tussen saxofoonkleppen en alles daartussenin – maar altijd verpletterend intiem, alsof je er middenin zit. Ze is oprichtster van gabbro, een fluïde collectief dat de impact wil onderzoeken van vrije improvisatie op verschillende locaties en vice versa. De afgelopen jaren speelde ze zich regelmatig in de kijker en werkte ze met klinkende namen als Signe Emmeluth, Paal Nilssen-Love, Raf Vertessen, Hamid Drake, Marta Warelis, Terrie Ex en Farida Amadou (die de dag hiervoor op De Perifeer’s programma staat).
Meer informatieAmber Baju Nieuwe Electronische Waar presents
Een andere betekenis voor 'noise'
Amber Baju, het alterego van Jeroen Diepenmaat, geeft je muziek die aanvoelt als een warm bad na een intensieve reis. Doe je lichten uit en zak weg met de muterende audiotrip van Amber Baju. De producer laat zich inspireren door Golem Mecanique, Hunki Dori, Lisa Larkenfeldt, Miaux, Vanessa Amara en nog veel meer. Samen met Amber Baju ga je op pad, een voortdurende audiovisuele zoektocht, een verkenning van de klanken.
Fuzei Nieuwe Electronische Waar presents
Melodieuze electronica.
Fuzei is een muzikale exploratie van onze relatie met de natuur. Van verlaten plekken die overwoekerd raken met planten tot de natuur die zich ook in de meest overbevolkte steden laat zien – een samenspel dat soms heel contrasterend en soms heel harmonieus kan zijn. Zo klinkt de cello soms als een vlucht ganzen die overvliegt, de klarinet als een brullende leeuw en de modulaire synth als tropische vogels of een intense storm.
Doolcirkel Nieuwe Electronische Waar presents
Bestemming: onbekend.
Het brein achter Doolcirkel, Danny Jeroense, ontvouwt landschappen waar je als luisteraar licht gedesoriënteerd doorheen beweegt. Hij voert je met minimalistisch en uitdagend geluid mee, tegen de draad in, naar een bestemming onbekend.
Shushiki Band Feat. Raphael Rodan
Eeuwenoude muziek weer tot leven gewekt
Met hun gouden stemmen weten de dames van Shushiki Band eeuwenoude folkmuziek naar het nu te slepen. Muziek die van generatie tot generatie, en met name van (volks)feest tot feest doorgegeven wordt. Geen betere week om deze muziek weer tot leven te wekken! Ze worden bijgestaan door meesterverteller Raphael Rodan, die zal delen over hoe de stemmen hem betoverden.
Shushiki Band Feat. Raphael Rodan
Eeuwenoude muziek weer tot leven gewekt.
Met hun gouden stemmen weten de dames van Shushiki Band eeuwenoude folkmuziek naar het nu te slepen. Muziek die van generatie tot generatie, en met name van (volks)feest tot feest doorgegeven wordt. Geen betere week om deze muziek weer tot leven te wekken! Ze worden bijgestaan door meesterverteller Raphael Rodan, die zal delen over hoe de stemmen hem betoverden.